Besluiten

De bedoeling is dat iedereen hier zijn eigen persoonlijk besluit neerschrijft met uw antwoorden op de volgende 4 vragen:

  1. Wat moet je nog trainen?
  2. Wat heb je geleerd en wat zal je bijblijven?
  3. Wat heb je tekort?
  4. Heb je voldoende info gevonden? Waar heb je iets gezocht en waar kan je nog zoeken?

Persoonlijk besluit Justien Deprez

  • Wat moet je nog trainen?

De informatie die ik gevonden heb moet ik veel kritischer en aandachtiger lezen. Ik moet ook nog leren om veel meer informatie op te zoeken in de schoolbibliotheek.

  • Wat heb je geleerd en wat zal je bijblijven?

Ik heb vooral geleerd dat je gestructureerd moet werken. Het was de eeste keer dat ik met een Wiki werkte, en ik ontdekte er te laat het gemak van.
Ik heb nu leren werken met de Wiki en zal het nu veel meer gebruiken om informatie op te plaatsen.
Ook dat ik de juiste bronnen direct moet opschrijven, anders wordt het een wirwar aan informatie.

  • Wat heb je tekort?

Ik heb te weinig tijd om alles tot in de puntjes te kunnen afwerken. Daarom dat je gestructureerd moet werken.

  • Heb je voldoende info gevonden? Waar heb je iets gezocht en waar kan je nog zoeken?

Ik heb genoeg informatie gevonden, niet meer en niet minder.
Ik had liever nog wat meer informatie in de schoolbibliotheek gevonden.

Persoonlijk besluit Pieter-Jan Bekaert

  • Wat moet je nog trainen?

Ik heb het gevoel dat ik te weinig informatie heb gezocht via de schoolbibliotheek. Ik had gedacht dat veel op het internet zou te vinden zijn, maar daar staat niet alle betrouwbare informatie op.
En daarbij kijken of mijn bronnen welk correct zijn.

Ik heb geleerd dat ik niet alles moet uitstellen tot het laatste moment. Ik heb op het einde nog teveel zaken moeten toevoegen op mijn Wiki.
De Wiki is iets wat ik voorheen niet kende en ik moet toegeven dat dit een gemakkelijke manier is om uw informatie te delen met de andere casusleden.
Ik heb ook geleerd dat een Wiki nooit echt af is, je kan altijd wel iets veranderen of bijbrengen.

  • Wat heb je tekort?

Het kritisch doornemen van mijn bronnen, ik denk telkens dat deze relevant zijn maar of dit werkelijk ook zo is?
En ik dacht ook dat mijn kennis van computers beter was.

Ik heb vooral mijn informatie gezocht op het internet en in beperkte mate in de schoolbibliotheek.
Ik had toch graag wat meer informatie gevonden over dit deel.

Persoonlijk besluit Thomas Dubois

  • Wat moet je nog trainen?

Gericht informatie zoeken in bibliotheken. Hiermee gaat gepaard dat ik nogal snel informatie zoek op het internet.

Dat er heel veel tijd kruipt in een project als dit en dat in het vervolg een betere voorbereiding al een goede basis zou kunnen zijn dat niet al het werk op het laatste moment valt.

  • Wat heb je tekort?

Een tekort aan tijd om alles tot in detail uit te werken.

Ik heb in de schoolbibliotheek en het internet informatie gezocht.
Ik kan nog verder gaan zoeken in gespecialiseerde bibliotheken in de criminologie. En meer boeken raadplegen. Nu waren het vooral tijdschriften en het internet.

Persoonlijk besluit Hendrik Hallemeersch

  • Wat moet je nog trainen?

Mij beter voor te bereiden en te plannen als ik een opdracht goed wil volbrengen.

Het is voor mij altijd een beetje puzzelen om met iets nieuws te leren werken. Na een tijdje lukte dit wel en ben ik gaan inzien dat de Wiki best een handig instrument kan zijn.

  • Wat heb je tekort?

Een tekort aan tijd om alles goed af te werken.

Als ik informatie zocht was dat vooral via het Internet. In het vervolg zou ik meer de bibliotheek moeten opzoeken.

Home